آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد
استراتژی سئو به عنوان یک نقشه راه عمل می کند و در آن چگونگی انجام دو مورد ذکر شده مشخص می شود. در واقع اقداماتیکه با هدف گول زدن و گمراه کردن موتور جستجو برای رسیدن به رتبه های بالای جستجو انجام شود در دایره سئو کلاه سیاه قرار می گیرد. معمولا سئو کلاه سفید صرفا در قالب سئو تکنیکال و سپس تولید محتوای باکیفیت انجام می گیرد.
- Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمهای گفته میشود که مشخصتر بوده و رواج کمتری دارد.
- برای این موضوع راهکارهایی مشخص وجود دارد که به طور دقیق و کامل، پیش از این درباره آن به گفتوگو نشستیم و حرف زدیم.
- با این حال، باید طول متن Featured snippet فرضی را طوری بهینه کنید که با طول یک Featured snippet معمولی مطابقت داشته باشد.
- پس در لینکسازی از یک صفحه به صفحات دیگر میبایست دقت کافی داشته باشید و حتما طبق استراتژی اقدام به این کار نمایید.
- اگر وبسایتی را اداره میکنید یا محتوای آنلاین تولید مینمایید، بدون شک به آموزش سئو نیازمندید.
در این روش لینک سایت شما در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد. همانگونه که در تصویر زیر مشخص است لینکهای گوگل ادز با کلمه (Ad) در صفحات نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوند. نمایش لینکهای تبلیغاتی در گوگل ادز با بالا رفتن تعداد کلیکها و اتمام اعتبار حساب گوگل ادز متوقف خواهد شد. با افزایش تعداد افرادی که قصد نمایش لینک سایتشان برای یک کلمه یکسان را دارند قیمت هر کلیک افزایش (PPC) خواهد یافت که نتیجه آن افزایش قیمت مبلغ پرداختی شما به گوگل خواهد بود. در واقع هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادز، بصورت مزایدهای مشخص میشود.
سئو کلاه خاکستری (gray hat SEO)
علاوه بر این، ارائه محتوای ترند و تازه سازی مداوم آن می تواند ورودی بسیار بالایی را به سایت شما روانه و از طرفی اعتماد گوگل را هم جلب کند. یکی از اصلی ترین آپدیت های گوگل که در سال 2011 عرضه شد، جهت کاهش رتبه صفحاتی با محتوای تکراری، کم ارزش و کپی بوده است. 2007- گوگل جستجوی جهانی را ایجاد کرد و لیستی از اخبار، تصاویر، ویدئو و … را به وبسایت خود اضافه کرد. 2004- مایکروسافت که قصد نداشت از بازار پر رقابت و البته پر پول موتور های جستجو عقب بماند، موتور جستجو MSN را راه اندازی کرد.
اما چرا؟ چون هر چه بیشتر مخاطبان هدف خود را بشناسید، بهتر میتوانید تشخیص دهید که به چه چیزی نیاز دارند و همان را در اختیارشان قرار میدهید. اینگونه هم در نگاه گوگل و هم در نگاه مخاطبانتان به یک منبع قابل اعتماد تبدیل میشوید. دور و برتان را ببینید، اکثر کسب و کارها و فروشگاههایی که میشناسید دارند به سمت آنلاین شدن پیش میروند. هر برندی به نوعی به دنبال این است که وبسایت اختصاصی خودش را داشته باشد. در این مرحله باید فکر کنید که کسب و کار میتواند چه نوع محتوای قابل اشتراکگذاری تولید کند.
تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست؟
با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. الگوریتمهای موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شدهاند تا تجربهی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، میتواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. سئو به معنای بهینه سازی صفحات سایت و یا یکی از صفحات سایت برای موتورهای جستجو است.
Keyword Difficulty یا سختی کلمه کلیدی چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟
در واقع، معیارهای سئو خارجی در نهایت باعث رشد وبسایت شما و افزایش میزان اعتبار، ارتباط و اعتماد کاربران میشود و در جذب مخاطب تأثیر میگذارد. از عوامل مؤثر در سئو خارجی میتوان لینکسازی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی کلیکی (PPC)، دریافت بررسیهای مخاطبان و دریافت محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) را نام برد. سئو داخلی به محتوایی مرتبط میشود که در وبسایت شما برای کاربران قابل مشاهده است.
پس به شما پیشنهاد میکنیم حتما برای میزبانی سایت خود از هاست با کیفیت استفاده کنید. هاستهای گنجه با آپتایم و سرعت بالا میتوانند شما را در بازاریابی موتورهای جستجو کمک کنند. برای مشاهده هاستهای گنجه میتوانید از صفحه خرید هاست دیدن فرمایید. رپرتاژ یکی از مهمترین ابزارهای سئوی خارجی است و اگر قصد دارید یک سئوکار حرفهای شوید، حتما باید به اصول رپورتاژ هم مسلط باشید. رپورتاژ آگهی به بهبود رتبه صفحات سایتتان کمک میکند و تاثیر به سزایی در افزایش آگاهی از برند و جا به جایی اعتبار به سایتتان دارد.
به بیان دیگر، سئوی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتورهای جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو منجر گردد. سئو یک فرآیند مستمر و پویا است که نیازمند آموزش صحیح و پیگیریهای مستمر است تا به موفقیت و اهداف موردنظر دست یابیم. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند.