افکاری در مورد مسابقه وحشتناک برنامه ریزی مجدد ماری جوانا
انتشار: دی 28، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

افکاری در مورد مسابقه وحشتناک برنامه ریزی مجدد ماری جوانا


حداقل می توان گفت این یک هفته وحشیانه در قو،ن مربوط به تغییر زمان بندی ماری جوانا بوده است. من چند بار شروع به نوشتن در مورد آن کرده ام، اما با تشکیل پرونده ها، احکام، برداشت های داغ برجسته، ردیه های برجسته و موارد دیگر تحت تأثیر قرار گرفتم. در حالی که سعی می کنم کار واقعی خود را اینجا در شرکت انجام دهم.

در زیر افکار من در مورد وضعیت این مسابقه وحشتناک در قالب پرسش و پاسخ آمده است.

حتی در حال حاضر چه خبر است؟

بیایید با وضعیت رویه ای شروع کنیم. برنامه ریزی مجدد ماری جوانا در یک فرآیند قو،ن اداری غرق شده است، به طوری که اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) "طرفدار" بدبین و ، قانون پیشنهادی و، دادگستری (DOJ) است.

به طور خاص، در ماه مه 2024، و، دادگستری DEA را منصوب کرد تا آب خود را بر روی ماری جوانا در حال حرکت از ج، I به ج، III قانون مواد کنترل شده (CSA) حمل کند. توصیه DOJ به شکل اطلاعیه قو،ن پیشنهادی (NOPR). این اطلاعیه به این دلیل صادر شد که پرزیدنت بایدن، در اکتبر سال 2022، به و، بهداشت و خدمات انس، (HHS) دستور داد تا وضعیت ماری جوانا در ج، I را بازبینی کند. HHS این کار را با همکاری آژانس پایین دستی خود FDA انجام داد و برنامه III را توصیه کرد. سپس DOJ این قانون را برای تغییر زمان بندی پیشنهاد کرد.

سریع به جلو به این هفته. جان جی. مو،ونی، دوم، قاضی حقوق اداری ارشد DEA، در اواسط فرآیند تدوین قو،ن، صادر کرد. یک سفارش در روز دوشنبه 13 دی ماه، لغو رسیدگی مبتنی بر شایستگی که قرار بود از روز سه شنبه 21 ژانویه آغاز شود و اعطای درخواست تجدیدنظر موقت. قاضی چنین حکمی داد یک حرکت توسط یک خدمه کوچک اما پولادین متشکل از شاهدان طرفدار برنامه III، که توسط DEA برای شهادت در روند رسیدگی انتخاب شدند. این خدمه بی باک توسط Village Farms, International, Inc. هدایت می شود (بیایید آنها را "روستایی ها" بنامیم.)

دستور قاضی مو،ونی به شدت فضای اینترنت گفتمان قانون حشیش را برانگیخت. برخی از مردم کاملاً از روستاییان ناراحت بودند، در حالی که برخی دیگر به دفاع از آنها شتافتند. بیشتر در مورد آن در زیر.

اما قاضی واقعا چه گفت؟

قاضی چند نکته قابل توجه گفت که ما اغلب در مراحل اداری چنین چیزی را نمی شنویم. افسوس که نمی توانم همه آنها را در این فضای کوچک بررسی کنم. با این حال، مهم تر از همه، جناب، DEA را به دلیل «سرپیچی بی سابقه و حیرت انگیز» از یک دستورالعمل شواهد مورد سرزنش قرار داد. او همچنین رفتار بد DEA را به ویژه، به طور غیرمعمول بد، «حتی در میان اقدامات خارق العاده و گیج کننده متعددی که تا کنون توسط ،ت در جریان این روند انجام شده است» توصیف کرد.

وی همچنین به ادعاهای روستاییان علیه DEA اشاره کرد که:

«نشان دادن فقدان درک گیج کننده و عجیب و قضاوت ضعیف از سوی مقامات سطح بالا در یک آژانس بزرگ فدرال با انبوهی از تجربه قبلی در مورد [Administrative Procedure Act]"

به ،وان ،ی که قبلاً به دادگاه می رفتم، می توانم به شما بگویم که وقتی چنین چیزهایی را می نویسید، تکرار آنها از قاضی بسیار لذت بخش است.

در نهایت، قاضی مو،ونی توضیح داد که تحریم هایی را علیه DEA در نظر خواهد گرفت که، وای!

تاخیر چقدر است؟

دوستان حداقل سه ماه میگذره می تواند بیشتر باشد. و تحولات بیشتری وجود دارد که می تواند این وضعیت تاسف بار را از بین ببرد.

مهمترین آنها تغییرات قریب الوقوع در کارکنان و، دادگستری و DEA با ،ت آینده ترامپ است. و این سوال مرتبط با این موضوع که آیا آن ،ت در مورد تغییر زمان بندی به یک طریق یا آن روش اهمیت خواهد داد. مت گاتز به ،وان دادستان کل ترامپ، با توجه به عشق خصوصی او به مواد کنترل شده و اظهارات عمومی اش در مورد اصلاح ماری جوانا، می توانست برای چشم انداز برنامه سوم عالی باشد. پم باندی، خوب، شاید نه چندان. در مورد ترامپ، این مرد خود برنامه ریزی مجدد در مسیر مبارزات انتخاباتی را برای هر آنچه که ارزش دارد، تایید کرد.

آیا لغو دادرسی به طور کلی برای مشتریان بالقوه برنامه III خوب است؟

در دراز مدت، من معتقدم که اینطور است. قاعده سازی فرآیند ایجاد یک رکورد است. این روند و همچنین نتیجه آن قابل طرح دعوی قضایی و تجدیدنظر است. به همین دلیل، شما یک رکورد خوب می خواهید.

درخواست های بین المللی مانند روستاییان به ندرت اجابت می شود، اما قاضی به دلیل بی احترامی آشکار DEA به روند وضع قو،ن - که طرفدار آن است، قاضی این درخواست را پذیرفت! قاضی مو،ونی هم در حال ساختن و محافظت از پرونده است و هم از برخی تجدیدنظرخواهی های بعدی بر اساس این واقعیت که شرارت های DEA آن رکورد را خدشه دار کرده است، محافظت می کند.

قاضی به زودی موارد ادعایی نامن، را بررسی خواهد کرد از قبل ارتباطات DEA با احزاب ممنوع التحصیل، معضلات اثباتی و سایر موارد ناخوشایند که کاملاً قابل اجتناب بود. منتظر آتش بازی های بیشتری باشید.

چرا صنعت شاهدانه بر سر لغو شنوایی ت،یم شده است؟

بسیاری از مردم احساس می کنند که این روند دست و پا گیر و اساساً سیاسی می تواند به دلیل تأخیر بیش از حد متوقف شود. داره عصبیشون میکنه

وکیل انجمن ملی صنعت شاهدانه (NCIA) - که مانند من یک قاضی اداری نیستم - ابراز تاسف کرد که دستور قاضی مو،ونی ناشی از "نمایش فرعی رویه ای" ناشی از روستاییان است. NCIA - که هرگز نتوانسته است سوزن را در مورد زمان بندی مجدد (یا بیشتر موارد دیگر) حرکت دهد - اکنون استدلال می کند که روستاییان، اگرچه طرفدار برنامه III هستند، اما با طرح دعوی در مورد قو،ن، برنامه III را تضعیف می کنند.

اتهام به خوبی گرفته نشد. روستاییان پاسخ دادند که حمایت آنها برای تضمین یک رکورد و قو،ن متوازن حیاتی است، و این DEA است، نه آنها که برنامه III را به خطر انداخته است. روستاییان در این مرحله استدلال قوی ای دارند که قاضی مو،ونی با درخواست تجدیدنظر موقت موافقت کرد.

من قصد ندارم استدلال های هر دو طرف را بیشتر خلاصه کنم، اما می تو،د اتهامات وکیل NCIA را بخو،د. اینجاو پاسخ روستاییان اینجا. یا، می تو،د وکیل شین پنینگتون را با یک گلوله آتش مطلق از یک مصاحبه تماشا کنید اینجا. (شین وکیل دادگستری اداری است که نماینده دهکده مزارع است.) من با روستاییان هستم.

آیا قاضی منصف است؟

من فکر می کنم او است. او حواسش است و باهوش است و به سرعت و قاطعانه در طول این روند حکمر، کرده است. به طور کلی، احکام قاضی مو،ونی ی،ان بوده است. تا آن مرحله، ما همچنین دیده ایم که او روستاییان را در طول رسیدگی ها، از جمله در مورد اقلام بزرگ، مانند درخواست آن ها مبنی بر حذف DEA به ،وان حامی در این قانون سازی، به کار گرفته است. به طور کلی، قاضی در موقعیت دشواری قرار دارد. اما او قطعا سخت کار می کند.

اگر روستاییان این را ،اب ن،د، چه ،ی این کار را کرد؟

یکی دو ساعت وقت داری؟ من از بالا شروع می کنم و سعی می کنم مختصر در مورد آن صحبت کنم.

جو بایدن گند زد

اول، بایدن در اکتبر 2022 ما را در یک فرآیند اداری برای برنامه ریزی مجدد ماری جوانا قرار داد.

به یاد داشته باشید: در مبارزات انتخاباتی 2020، بایدن قول داد که "استفاده از حشیش را غیرقانونی کند و به طور خودکار تمام محکومیت های قبلی مصرف حشیش را از بین ببرد." او این کار را انجام نداد، یا حتی به آن شلیک نکرد - از جمله زم، که حزبش کنترل کنگره را در دست داشت. سال گذشته، زم، که او نامزدی خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد، به دلیل تلاش هایش در مورد حشیش، به او درجه "C" دادم. و من مجدداً از او انتقاد کردم که "با برنامه ریزی مجدد، ما را در مسیری نامشخص و نامطمئن قرار داده است."

اگر بایدن نمی خواست با کنگره معامله کند، می توانست به مریک گارلند، به ،وان دادستان کل، برای شروع رسیدگی به زمان بندی مجدد تکیه کند. او این کار را هم نکرد.

DOJ و مریک گارلند ،اب شدند

DOJ ،اب شد مریک گارلند ،اب شد. در اینجا، درک این نکته مهم است که NOPR مقرر می کند که خود DOJ قانون نهایی را صادر خواهد کرد. گارلند خود NOPR را در سمت رسمی خود به ،وان دادستان کل امضا کرد.

همه اینها بالا و فشرده بود، زیرا CSA به دادستان کل "جلیقه" صلاحیت "برنامه ریزی، برنامه ریزی مجدد یا عدم کنترل داروها" را می دهد (21 USC 811(a)). دادستان کل به طور سنتی این اختیار را به مدیر DEA تفویض کرده است (28 CFR 0.100). با این حال، دادستان کل همچنین اختیار برنامه ریزی داروها را در «نحله اول» حفظ می کند.28 USC 509، 510).

گارلند باید این کار را می کرد. در عوض، او این موضوع را به DEA، نهادی که به طور مکرر نسبت به قو،ن و دستورات قضایی بی اعتنایی نشان می دهد - همانطور که همان روزی که HHS توصیه برنامه ریزی مجدد خود را ارائه داد، اشاره کردم. تصمیم گارلند نیز تحریک شد لانه هورنت از استدلال های حقوقی خسته کننده در مورد تفویض اختیار، اینکه آیا DEA باید در اینجا پیشنهاد دهنده باشد و غیره.

DEA و آن میلگرام ،اب شدند

بگذار راه ها را بشمارم

NOPR به دنبال ارائه مطالبی از "افراد علاقه مند" بود که مایل به شرکت در جلسه استماع بودند. "افراد علاقه مند" در تعریف شده است 21 CFR 1300.01 به ،وان «هر شخصی تحت تأثیر نامطلوب قرار گرفته یا آسیب دیده است توسط هر قانون یا قانون پیشنهادی قابل صدور» تحت 21 USC 811 (مورب من). شما واقعاً باید نگاه کنید تا ببینید که چگونه روستاییان و دیگران ممکن است تحت تأثیر نامطلوب حرکت به برنامه III قرار بگیرند. همین امر را می توان در مورد بسیاری از شاهدان حزب مخالف که توسط DEA انتخاب شده است، گفت. پس چرا DEA آنها را دعوت کرد؟ چرا اینقدر زیاد؟

در نهایت، مو،ونی در ماه نوامبر اجازه گنجاندن همه این شاهدان را داد، تا حدی به این دلیل که DEA آنها را انتخاب کرده بود، و تا حدی بر اساس نظر جناب عالی که مشارکت آنها «به طور م،اداری به تصمیم گیری کمک می کند" این ممکن است درست باشد، اگرچه برنامه III مخالف است و افراد مز،ف به احتمال زیاد کامیون های مملو از شهادت های تکراری و بیهوده را ارائه خواهند کرد. پس دوباره، چرا در وهله اول شاهد داریم؟

میلگرام و DEA ظاهراً خواستار جلسه استماع بودند زیرا برنامه ریزی مجدد ماری جوانا یک موضوع واردات عمومی است. اما نیازی به استماع نبود. در واقع، هیچ یک از اینها واقعاً ضروری نبود. همانطور که قبلاً اشاره کردم زم، که این رودئوی بزی شروع شد، DEA می توانست بلافاصله یک قانون نهایی موقت صادر کند و ماری جوانا را در برنامه III سال گذشته قرار دهد. (به هر حال، DEA این کار را همیشه انجام می دهد، از جمله با کنف و بسیاری موارد دیگر.)

من با شاهدان طرفدار برنامه III هستم زیرا به DEA اعتقادی ندارم. همکاران من از سال 2015 در این وبلاگ نوشته اند که DEA باید منحل شود. من با آنها هستم، به این دلیل که نسبت به رویکرد DEA نسبت به بقیه این اقدامات خوش بین نیستم. چگونه ،ی می تواند – صرف نظر از اینکه چه ،ی بعدی روی صندلی میلگرام می نشیند؟

در دادرسی موازی چه می گذرد؟

من فکر نمی کنم که روندهای موازی ارزش توجه شما را داشته باشند، مگر اینکه شما بیشتر از ،ی مثل من در این زمینه تحقیق کنید (در این صورت متاسفم). با این حال، برای تکمیل:

دعوای حقوقی FOIA

مت زورن، دشمن بی امان DEA اخیراً از DEA به دلیل درخواست FOIA در مدار DC شکایت کرده است. او به دنبال دستوری بود که DEA را م،م کند تا فوراً ایمیل ها و ارتباطات خاصی را که ممکن است نشان دهنده تحقیر DEA نسبت به برنامه ریزی مجدد ماری جوانا و فرآیند قانون گذاری و تب، با ممنوع کننده ها باشد، تحویل دهد.

دادگاه رای مخالف داد درخواست او برای صدور دستور مقدماتی در 6 ژانویه. این حکم به ویژه تعجب آور نبود - احکام قضایی سخت است - و این پرونده تمام نشده است. هر چند ممکن است در مقطعی مطرح شود.

منتفی از دعاوی طرف

در منطقه غربی واشنگتن، و، دادگستری در 15 ژانویه به دادگاه فدرال گفت توقف یک دعوی قضایی توسط Panacea Plant Sciences که فرآیند زمان بندی مجدد را به چالش می کشد. این به دنبال رد قبلی قاضی مو،ونی از درخواست شاکی مبنی بر به تعویق انداختن جلسه تجدید نظر به دلیل "انسداد نامن،" شاهدان است.

هم Panacea و هم DOJ اکنون موافق هستند که دعوا باید متوقف شود، زیرا مو،ونی درخواست تجدیدنظر موقت را پذیرفت و جلسات هفته آینده را لغو کرد. پس این یکی هم فعلا روی یخ است.

من هنوز به برنامه سوم امیدوار هستم

دوستان، هیچ چیز در حشیش آسان نیست.

در چارچوب محدود این قانون سازی، واقعاً به این نتیجه می رسد: گروهی از مردم، که بسیاری از آنها مقامات مجری قانون هستند، با یک قاضی بسیار باهوش بحث می کنند که آنها بهتر از HHS (که دانشمندان، پزشکان و غیره هستند) درباره آن می دانند. فواید و مضرات پزشکی ماری جوانا

HHS یک جامع، 250 صفحه یافت که ماری جوانا در حال حاضر مورد استفاده پزشکی پذیرفته شده است و در ج، I تعلق ندارد. و در حالی که CSA واضح است که در حالی که DOJ اختیار نهایی را برای برنامه ریزی مجدد ماری جوانا حفظ می کند، همچنین واضح است که توصیه های HHS "ا،ام آور خواهد بود ... از نظر [] مسائل علمی و پزشکی"

پس بیایید ببینیم آیا DEA واقعاً می تواند این زنگ را لغو کند، با فرض اینکه انگیزه واقعی این باشد. من فکر نمی کنم که بتواند، به ویژه در حالی که توسط روستاییان افشا می شود، توسط قاضی حقوق اداری خودش توبیخ می شود، و عموماً مورد بازخواست قرار می گیرد.

__________

برای اطلاعات بیشتر در این مجموعه، به پست های زیر مراجعه کنید:



منبع: https://harris-sliwoski.com/cannalawblog/t،ughts-on-the-terrible-pageant-of-marijuana-rescheduling/