آیا مجوز خرده فروشی سهام عدالت اجتماعی لس آنجلس متوقف خواهد شد؟


این پنجشنبه، 8 دسامبر 2022، شهر لس آنجلس افتتاح می شود فاز 3، دور 2 مجوز ،ده فروشی ویترین فروشگاه شهر فقط درخواست‌های متقاضیان عدالت اجتماعی را می‌پذیرد. برندگان را از طریق قرعه کشی “سه کور” انتخاب می کند و تا 100 مجوز ،ده فروشی اعطا می کند. اما مردی در میشیگان در تلاش است تا از پیشبرد لاتاری بر اساس قانون اساسی جلوگیری کند. بیایید ببینیم چه خبر است.

Law360 اخیرا گزارش شده است در مورد پرونده ای که توسط یک ،ن میشیگان به دنبال توقف برنامه لس آنجلس است. همون شاکی با موفقیت متوقف شد صدور مجوز در بخش هایی از نیویورک به دلایل مشابه، و همچنین ادعاهایی را در سایر حوزه های قضایی با درجات مختلف موفقیت ثبت کرده است. ادعاهای او به یک سوال کلیدی خلاصه می شود: آیا عدالت اجتماعی لس آنجلس، بند بازرگ، خفته قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند؟

قبل از تجزیه و تحلیل برنامه مجوز ،ده فروشی لس آنجلس، بیایید نگاه کنیم که چرا بند بازرگ، خفته مهم است. همانطور که در پست اخیر خود نوشتیم:

[I]به طور کلی [Dormant Commerce Clause] ایالت ها را از وضع قو،نی که بار اساسی (تبعیض آمیز) بر تجارت بین ایالتی وارد می کند، منع می کند. این به این م،ی است که وقتی یک ایالت قانونی را وضع می کند که فعالیت اقتصادی بین ایالتی را با حمایت از ،نان خود تنظیم می کند، مانند شرایط اقامت مین، باید “باریک دوخته شده”.

به طور کلی، این بدان م،است که ،ت باید بتواند قانون تبعیض آمیز را توجیه کند. مسئله این است: ا،ام مین (و بسیاری از ایالت های دیگر) مبنی بر اینکه دارندگان مجوز ماری جوانای پزشکی ،ن ایالت باشند، به وضوح علیه افراد غیر مقیم تبعیض آمیز است. در این مورد، مین مخالفت نکرد که قانون دقیقاً تنظیم نشده بود و در نتیجه اولین دایره آن را خلاف قانون اساسی تشخیص داد.

ایالت‌ها اغلب سعی می‌کنند با اجرای ا،امات اقامت، به نفع مردم محلی کنار هم بگذارند، که برای مدتی متذکر شدیم که بند بازرگ، خفته را نقض می‌کند (اینجا را از سال 2015 و اخیراً اینجا را ببینید). تقریباً در هر صنعت دیگری، قو،ن چالش برانگیز مانند این یک پیروزی آشکار را به همراه خواهد داشت. اما از آنجایی که حشیش از نظر فدرال غیرقانونی است، بسیاری از مردم تا همین اوا، چالش‌های بند بازرگ، خفته را مطرح ن،د. و همانطور که در بالا ذکر شد (مثلاً در مورد مین و نیویورک)، آنها شروع به پیروزی می کنند.

اکنون با بازگشت به برنامه مجوز ،ده فروشی سهام اجتماعی لس آنجلس، لس آنجلس از متقاضیان سهام عدالت اجتماعی خواسته است که معیارهای زیر را رعایت کنند.

  • دستگیری یا محکومیت واجد شرایط حشیش در کالیفرنیا * قبل از 8 نوامبر 2016؛ و
  • حداقل یک معیار واجد شرایط بودن دیگر:
    • 10 سال اقامت انباشته در یک منطقه تحت تأثیر نامتن،، همانطور که توسط مناطق گزارش پلیس تعریف شده است. یا،
    • درآمد کم در سال 2020 یا 2021.

به عبارت دیگر برای احراز صلاحیت باید دستگیری داشته باشد در کالیفرنیا. شاکی در اینجا ادعا می کند که تمام معیارهای فوق را دارد به جز اینکه محکومیت خارج از کشور داشته است. بنابراین او ادعا می کند که بند بازرگ، خفته نقض شده است.

ادعاهای شاکی از نظر حقوقی بسیار جالب است. لس آنجلس شرایط اقامت را قبول نکرد. در عوض، فقط به شواهدی مبنی بر محکومیت داخلی نیاز داشت، نه یک اقامت در ایالت.

از نظر فنی، هیچ چیزی مانع از این نمی‌شود که ،ی که در لس‌وگاس، لندن یا پکن زندگی می‌کند، تا زم، که در کالیفرنیا محکوم شده است، درخواست دهد. بنابراین، شهر فرصتی برای استدلال دارد که هیچ مشکلی در مورد بند بازرگ، خفته در بازی وجود ندارد. کمتر مشخص است که پرونده چگونه پیش خواهد رفت.

برای اطلاع از به‌روزرس،‌های مربوط به بند تجارت غیرفعال و مجوز حشیش، با وبلاگ قانون Canna همراه باشید.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/will-las-social-equity-retail-licensing-be-stopped/