بیانیه ۴۰ وکیل دادگستری: اکثریت مطلق مردم ایران، دیگر نظام جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند

حتی برخی از آنان توجهی به حق به جانب بودن موکل خویش نکرده و در قبال دریافت مبالغ هنگفت، وکالت افراد متقلب را برعهده گرفته و جریان پرونده را به نفع آنها تغییر می دهند. برای آشنایی شما با وکلای سراسر کشور، آن ها را معرفی کردیم و توضیحاتی در مورد انواع وکیل از لحاظ مراجع مختلف دادیم، همچنین در بخش انتهایی مقاله گفتیم که چه تعداد وکیل می توان در دعاوی کیفری و حقوقی داشت. امیدوارم این مطالب مورد استفاده تان قرار گرفته باشد اگر سوال، انتقاد و پیشنهادی دارید برای ما کامنت کنید. قاضی بازنشسته دادگستری، رئیس اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز، وکیل مدافع چندین پرونده شخصیت های سیاسی ایران، استاد فعلی و یکی از اعضای سابق هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بوده اند.

  • انواع وکیل در ایران1.اولین تفاوت به نوع انجام امور قانونی آنان مربوط میشود، به این صورت که وکلای پایه یک میتوانند در تمام پرونده ها شرکت کنند اما وکلای پایه دو محدود هستند و در برخی از امور حقوقی توانایی شرکت را دارند.
  • نکته شایان ذکر در مورد تخلف وکلای دادگستری از آیین نامه های انضباطی، ارتباط این قبیل تخلفات با ارکان دعوی مربوط به مسئولیت مدنی وکیل است.
  • ابتدا می‌توانید سوالات خود را از کارشناسان حقوقی دادنیک بپرسید و شرایط پرونده خود را برای ایشان توضیح دهید.
  • وکلای موسسه حقوقی دادنیک می‌توانند انواع طلاق ایرانیان خارج از کشور را بدون حضور زوجین در ایران انجام دهند.
  • لذا جامعه‌ای که استقلال و حریت وکیل را پاس بدارد جامعه‌ای استاندارد و رو به تعالی‌ است.
  • بنابراین در تمام امور حقوقی و مستند بر ماده 31 قانون آیین دادرسی مدنی، طرفین دعوا می توانند حداکثر دو وکیل داشته باشند.

از همین بابت در هر کشوری نهاد یا کانونی‌هایی از وکیلان حقوق بشر وجود دارد. وکیل مدافع حقوق بشر نمایندۀ حقوق اولیۀ انسانی، از سازمان ملل در هر کشوری است که به مقابله با حکومت‌های حاکم بر هر سرزمین، مبنی بر احقاق حق ملت در قبال حکومت، می‌باشد. وکالت صرفاً یک شغل و وسیله‌ای برای کسب درآمد نیست؛ بلکه از مهم‌ترین حقوق ملّت است و در قانون اساسی هم در فصل سوّم آمده است. همین امر مؤید اهمیت آن و قرار داشتن در زمره حقوق اولیه و اساسی بشر در یک جامعه انسانی است. بعضی از افراد تصور می‌کنند که یک وکیل باید در تمام زمینه‌های حقوقی و قضایی تسلط کامل داشته باشد.

اگر وکیل هستید و به دنبال راهی برای توسعه فعالیت‌های کاری خود می‌گردید، سامانه جستجوی وکیل حرفه‌ای به شما کمک می‌کند. به جای اینکه مدام در آگهی‌های استخدام وکیل به دنبال موقعیت شغلی مناسب باشید، پروفایل اختصاصی خود را در سامانه جستجوی وکیل حرفه‌ای ایجاد کنید. در حالت عادی با ایجاد دفتر وکالت شخصی، نهایتا می‌توانید بازار کاری به وسعت شهر محل فعالیت خود داشته باشید؛ اما با ایجاد پروفایل اختصاصی در سامانه جستجوی وکیل آنلاین، بازاری به وسعت ایران پیش روی شما قرار می‌گیرد.

آیا می توان وکیل و مشاوره آنلاین برای خود انتخاب کرد؟

شما باید با توجه به شهر و موضوع حقوقی مد نظر خود، اقدام به جستجوی وکیل کنید. معمولا در وهله اول باید به سراغ وکلای دادگستری بروید که می‌توان آن‌ها را به پزشکان عمومی تشبیه کرد. اما اگر به هر دلیل نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید، باید به سراغ وکلای خبره در همان حوزه مد نظر خود بروید. به عنوان مثال درباره مشکلات کسب‌وکار باید وکیل مسلط به قانون کار و همچنین در زمینه مشکلات خانوادگی به وکیل خانواده مراجعه کنید. در سامانه جستجوی وکیل حرفه‌ای حوزه‌های تخصصی فعالیت هر یک از وکلا در پروفایل اختصاصی آن‌ها درج شده است و به راحتی می‌توانید به دنبال وکیل متخصص مد نظر خود بگردید.

همان طور که یک پزشک ممکن است برای درمان شما از روش‌هایی استفاده کند که برای شما ناخوشایند است، یک وکیل نیز ممکن است بعضا حقایقی را با شما در میان بگذارد که دوست نداشته باشید ولی به نفع شماست. لازمه برقراری این نوع رابطه وجود حس اعتماد و احترام متقابل بین شما و وکیل است. اهمیت این موضوع به خصوص در شرایط احساسی مانند دعاوی طلاق یا حضانت دو چندان می‌شود. به طور کلی فارغ از تجربه و تخصص، کسی را به عنوان وکیل انتخاب کنید که بتوانید حرف‌های خود را راحت و صادقانه با او در میان بگذارید.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلا: وکلای بازداشت‌شده، آزاد شوند

در سراسر ایران وکلای متعددی فعالیت می کنند که در نوبه خود بهترین هستند، در این بین انتخاب از میان آن ها سخت می شود. در این مطلب سعی داریم وکلای سراسر ایران را معرفی کنیم که در درستکاری، صداقت و ارائه خدمات حرفه ای، از بهترین ها هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین وکیل ایران در سایت برترین وکیل همراه ما باشید. دکتر امین گلریز، وکیل پایه یک دادگستری در شهر تهران و عضو کانون وکلای مرکز می‌باشند.

آنچه درباره میزان درآمد وکلای دادگستری در خیلی از رسانه های و شبکه های اجتماعی و از زبان برخی از مسئولان مطرح می‌شود، با واقعیت امر، فاصله‌ زیادی دارد. متأسفانه برخی از شایعه‌ پراکنی‌های رسانه‌ای نیز که با اهداف مشخصی انجام می‌شود و ممکن است قصد های زیادی از لودادن درآمد بعضی از وکیل ها ، بر چنین استنباط‌های نادرستی دامن بزند و نباید درآمد همه وکیل ها را به میزان یکسان دید . مثلا برخی پرونده ها، دارای سختی و پیچیدگی هایی زیادتری نسبت به سایر پرونده ها می باشند و یا برخی پرونده ها زمان زیادی را از وکیل گرفته و ممکن است به طور کلی زمانبر باشند. بنابراین وکیل مربوطه،با بررسی پرونده به صورت کلی و درنظر گرفتن مشکلات آن، هزینه حق الوکاله خود را اعلام می دارد و سپس متقاضی می تواند تصمیم بگیرد که پرونده را به این وکیل واگذار کند یا خیر.

علاوه بر وظایفی که وکیل در قبال موکل دارد، بایستی ویژگی های خاصی را نیز دارا باشد. طبق قانون، وکالت معاضدتی که از طرف کانون وکلا به بهترین وکیل ایران واگذار می ‌شود، حتماً باید توسط وکیل اجرا شود و وکلا باید در هر سال، در سه دعاوی حقوقی به عنوان وکیل معاضدتی قبول وکالت نمایند. چنانچه وکیل از پذیرش وکالت معاضدتی خودداری کند، متخلف محسوب خواهد شد.

حال در کنار این واژه، کلمه دیگری هم به چشم میخورد و این کلمه موکل است، موکل به شخصی میگویند که قصد دارد کارهای حقوقی خود را به وکیل واگذار کند. آوای رهنما طی سالیان تجاربِ پیوسته، توسط حقوقدانان مجرب، برنامه‌ریزان موفق و مشاوران خوش فکری که همواره وفادار به اصول اساسی وحرفه‌ای بوده‌اند، آماده است تا با ارائۀ بهترین خدمات به مراجعین محترم، آرامش را به جامعه پیشکش کند. باهمت و تلاش مصدّق در روز هفتم اسفندماه لایحه استقلال کانون وکلا تصویب و نهاد وکالت مستقل شد؛ که این روز در تاریخ وکالت دارای اهمیّت خاص است و بعدها هم روز هفتم اسفند به‌عنوان روز «وکیل مدافع» نام‌گذاری شد و هفتۀ منتهی به هفتم اسفند ماه هر سال به عنوان هفته وکیل مدافع یاد می‌شود.

وکلای دادنیک به صورت تخصصی در حوزه انواع امور حقوقی، ایرانیان خارج از کشور فعالیت می‌کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه پس از کسب تجارب لازم و اخذ مجوز و پروانه وکالت از نهادهای قانونی می توانند نسبت به پذیرش پرونده های حقوقی و تاسیس دفتر وکالت اقدام کرده و کار خود را به صورت مستقل شروع کنند.حال اگر یک وکیل در کنار حرفه شریف وکالت ، نسبت به امور روانشناسی نیز آگاهی داشته باشد میتواند بسیار موفق تر عمل نماید. وکیل پایه یک دادگستری می باشد و همچنان در شهر تهران مشغول به فعالیت است. ایشان در دعاوی های کیفری، ملکی، ثبتی، طلاق، خانوادگی و غیره مشغول به فعالیت می باشد و جزو بهترین وکلا در ایران شناخته شده است. نکته ای که وجود دارد این است که در انتخاب بهترین وکیل در ایران، دقت بیشتری داشته باشید و به این موضوع که یک وکیل هزینه بیشتری نسبت به سایر همکارانش می گیرد و کار بهتری برای متقاضی انجام می دهد، نباشید زیرا گاهی ممکن است یک وکیل با حق الوکاله کم، از وکیلی که هزینه حق الوکاله اش خیلی بیشتر است کاربلد تر و حرفه ای تر باشد.