دفاع و یک دادستان ویژه درباره بی عدالتی در یک پرونده پایتخت میسوری توافق کردند: | آستین صراط | حکم


ایالت میسوری قصد دارد کوین جانسون را در روز سه شنبه 29 نوامبر به جرم جنایتی که او انجام داده اعدام کند در 19 سالگی مرتکب شد. حتی اگر وکیل م،ع او و یک دادستان ویژه که در ماه اکتبر توسط یک قاضی دادگاه میسوری برای بررسی پرونده جانسون منصوب شده بود، این کار را انجام دهد. موافق که تعصب نژادی غیرقانونی نقش مهمی در رسیدگی به پرونده او داشت.

چنین توافقی کاملاً غیرعادی است دنیای به شدت خصمانه دعوی حقوقی سرمایه جایی که دادستان ها و وکلای م،ع به ندرت تقریباً هر چیزی را چشم در چشم می بینند.

روز دوشنبه، دادگاه عالی میسوری به استدلال های شفاهی گوش خواهد داد که در آن هر دو طرف درخواست خواهند کرد که اعدام جانسون تا زم، که دادگاه بدوی بتواند در مورد اتهامات نژادپرستی جلسه ای برگزار کند، به تعویق بیفتد.

باید با سوالی روبرو شود که همچنان گریبانگیر سیستم مجازات اعدام آمریکاست: آیا نهایی شدن و ادامه دادن به کار کشتار ،تی مهمتر از جلوگیری از یک بی عدالتی آشکار است؟

به ،وان وکیل کوین جانسون، شان نولان، یادداشت“کشورهای متمدن مردم را بر اساس رنگ پوست اعدام نمی کنند، اما این همان کاری است که ایالت میسوری می خواهد انجام دهد. ما یک دادستان ویژه داریم که آماده است در دادگاه استدلال کند که همه چیز در مورد این دادستان بوی نژادپرستی می دهد. تنها چیزی که ما نیاز داریم دادگاهی است که بخواهد به این پرونده رسیدگی کند.»

نولان حق دارد که «هر دادگاه عقل، این اعدام را متوقف خواهد کرد». این کاری است که دادگاه عالی میسوری باید انجام دهد.

دادستان ویژه، ادوارد کینان، تحت ،وان قانون 2021 میسوری در صورت داشتن اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک محکوم ممکن است «به اشتباه محکوم شده باشد»، به او اجازه می دهد تا «در هر زم،» درخواست لغو حکم کند. موافق است با نولان توافق او به منزله استاعتراف خود شما به اشتباه

به ،وان کینان آن را قرار دهید در درخواست خود از دادگاه عالی ایالتی برای لغو حکم پرونده جانسون، شواهد به وضوح و قانع‌کننده نشان می‌دهد که عوامل نژادی نامن، نقش مهمی در طول این فرآیند ایفا کرده است – در انتخاب دادستان از متهمان برای تعقیب درجه اول، تصمیم به پیگیری حکم اعدام، و در انتخاب هیئت منصفه که در نهایت وظیفه تعیین گناه و مجازات را بر عهده دارند.»

کینان از دادگاه می‌خواهد که طبق یک قانون ایالتی عمل کند که در آن قضاوت‌ها باید در زم، که قضات «اشتباهی قانون اساسی در محاکمه اصلی دادرسی که اعتماد به حکم را تضعیف می‌کند» پیدا کنند، لغو شود.

نه دادستان ویژه و نه دفاعیات ادعا نمی کنند که جانسون از جنایتی که برای آن به اعدام محکوم شده بی گناه است.

حقایق آن جنایت غیرقابل انکار غم انگیز است.

مطابق با ایندیپندنت میسوری“در غروب 5 ژوئیه 2005، افسر پلیس ویلیام مک انتی و دیگران برای ارائه حکم به یک اقامتگاه خانوادگی وارد شدند. در حین جستجو، جوزف لانگ، برادر 12 ساله جانسون، دچار تشنج شد و به زمین افتاد. جانسون افسران را تماشا کرد که ناراحتی پزشکی آشکار برادرش را نادیده گرفتند و چندین بار از بدن ، او عبور ،د اما هرگز از او کمک نگرفتند. مأموران حتی از ورود مادر لانگ برای کمک به خانه جلوگیری ،د.» در نتیجه یوسف مرد.

دو ساعت بعد، «مک انتی در پاسخ به گزارش آتش بازی به محله جانسون بازگشت. یک برخورد تصادفی با جانسون رخ داد. جانسون که از نظر عاطفی پریشان و غرق شده بود، گفت: “تو برادرم را کشت،” قبل از اینکه چندین بار به افسر مک انتی تیراندازی کرد.

اما حتی افراد گناهکار نیز در این کشور حقوقی دارند، از جمله حق رفتار برابر طبق قانون.

از همان آغاز پرونده، جانسون از این حق محروم بود.

با وجود شرایط تسکین دهنده مرگ افسر مک انتی، دفتر دادست، شهرستان سنت لوئیس جانسون را به قتل درجه یک متهم کرد به جای برخی جرم کمتر و به دنبال مجازات اعدام بود.

در پیشنهاد دادستان ویژه آمده است که در دوران تصدی رابرت مک کالوچ، که در زمان دستگیری جانسون وکیل دادگستری شهرستان سنت لوئیس بود، پنج نفر در مواردی که یک افسر پلیس کشته شد متهم شدند. چهار نفر از متهمان، از جمله جانسون، سیاه پوست و یک نفر سفید پوست بودند.

مک‌کالوچ به دنبال مجازات اعدام برای همه متهمان سیاه‌پوست بود، اما نه متهم سفید، حتی اگر متهم در رسانه‌های اجتماعی درباره تمایل خود برای شلیک به افسران پلیس لاف زده بود.

در شواهد دیگری مبنی بر اختلاف نژادی، مک‌کالوچ از وکیل متهم سفیدپوست دعوت کرد تا هرگونه مدرکی مبنی بر اینکه چرا مک‌کالوچ نباید قبل از تصمیم اتهامی خود درخواست مجازات اعدام کند، ارائه دهد. او چنین دعوتی را برای هیچ یک از وکلای متهمان سیاه پوست صادر نکرد.

جانسون دو بار به دلیل قتل درجه یک در قتل مک انتی محاکمه شد. اولین محاکمه به یک شکنجه ختم شد زم، که هیئت منصفه نتوانستند در مورد محکومیت او به قتل درجه دوم یا درجه یک توافق کنند.

پیش از آن محاکمه، دادستان ها یک استراتژی برای دور زدن ا،امات دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1986 ایجاد ،د. بتسون در مقابل کنتاکی تصمیم گیری که در باتسون، دادگاه دریافت که تلاش های پیگرد قانونی برای حذف اعضای هیئت منصفه سیاه پوست از خدمت در پرونده های مجازات اعدام، خلاف قانون اساسی است.

به دنبال آن استراتژی، دفتر مک‌کالوچ تصمیم گرفت از تمام چالش‌های قاطع خود استفاده نکند، به این امید که قاضی دادگاه، اعضای هیئت منصفه سیاه‌پوست را حذف کند، بدون اینکه این اعتصابات هیئت منصفه در مقابل تعقیب محسوب شوند. اما قاضی دادگاه با نقشه آنها همراه نشد و هیئت منصفه در اولین محاکمه جانسون متشکل از شش سفیدپوست و شش سیاهپوست بود.

اما تلاش های مک کالوچ برای حذف اعضای هیئت منصفه سیاه پوست از حضور در هیئت منصفه پرونده جانسون به همین جا ختم نشد. قبل از محاکمه دوم جانسون، دادستان ها دوباره روی راه هایی برای حذف اعضای هیئت منصفه سیاهپوست کار ،د. این بار آنها موفق شدند تعداد هیئت منصفه سیاه پوست را کاهش دهند. فقط سه نفر نشسته بودند

واضح است که دادستان ویژه، نه فقط دفاع، این حقایق را برای رسیدگی به دادگاه عالی ایالتی ارائه کرده است.

تبعیض نژادی از نوع مستند شده در پرونده جانسون فقط زم، که دادستان سنت لوئیس با افرادی که افسران پلیس را می کشتند برخورد می کرد مشکلی نبود. پروفسور فرانک بامگارتنر، کارشناس مشهور مجازات اعدام، بیش از چهارصد مورد واجد شرایط مرگ را که توسط مک‌کالوخ رسیدگی شده بود، مطالعه کرددفتر.

نتایج نگران کننده است اما تعجب آور نیست.

بومگارتنر در زمان مسؤولیت مک‌کالوخ در هر مرحله از فرآیند پیگرد قانونی سرمایه، تأثیرات نژادی قرب،ان را مشاهده کرد. مجازات اعدام در مواردی که قرب، سفیدپوست بود 3 تا 4 برابر بیشتر از مواردی که قرب،ان سیاهپوست داشتند استفاده می شد. و باومگارتنر گزارش می دهد که اثرات نژاد قرب، را نمی توان به هیچ “ویژگی پرونده مشروع” نسبت داد.

مشکل تعصب نژادی به یک دادستان یا یک حوزه قضایی در میسوری محدود نمی شود.

از سال 1976، ایالت 92 نفر را به قتل رسانده است. مطالعه قبلی توسط Baumgartner یافت از سال 1976 تا 2014، بیش از 81 درصد از افرادی که در میسوری اعدام شدند، به کشتن سفیدپوستان محکوم شدند، حتی اگر آنها کمتر از 40 درصد از همه قرب،ان قتل در ایالت را تشکیل می دادند.

همانطور که بامگارتنر توضیح داد، “قتل هایی که قرب،ان سفیدپوست انجام می دهند هفت برابر بیشتر از قرب،ان سیاه پوست منجر به اعدام می شوند.”

چنین تبعیضی شرم آور است و بخشی از سیستم مجازات اعدام به خوبی مستند شده است در هر کجای این کشور مجازات اعدام اعمال شده است.

اما، حتی زم، که شواهد قانع کننده ای از تعصب نژادی در پرونده های سرمایه ای وجود دارد، دادگاه ها، از جمله دادگاه عالی ایالات متحده، غالباً نسبت به درخواست‌های اوا، مرحله بی‌صبر و خصمانه بوده‌اند مانند آنچه دادگاه عالی میسوری در مورد جانسون خواهد شنید.

بنابراین جای تعجب نیست که دیوان عالی ایالات متحده از مداخله از جانب او خودداری کرد هفته گذشته و مایک پارسون، فرماندار جمهوریخواه میسوری قول داده است که در مورد جانسون “همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت.”

اکنون وظیفه دفاع از قانون اساسی بر عهده دادگاه عالی میسوری است. باید کاری را که هم وکیل م،ع جانسون و هم دادستان ویژه ایالت از آن می خواهند انجام دهد و اعدام او را متوقف کند تا مسائلی که آنها مطرح کرده اند به طور کامل بررسی شود.

به ،وان وکیل م،ع وی آن را قرار می دهدآن دادگاه باید متوقف شودیک آرمتر از ایالت (قوه اجرایی)…. (از) عجله برای اعدام… (جانسون) به منظور جلوگیری یکی دیگر از بازوی ،ت (دادستان ویژه) از یافته های خود مبنی بر تعصب و تبعیض نژادیn در دادگاه شنیده شد.»

اگر اعدام طبق برنامه پیش برود، زیرا دادگاه عالی ایالتی عمل نکند، آن دادگاه به طرز خطرناکی به تسلیم شدن در یک لینچ نزدیک می شود.


منبع: https://verdict.justia.com/2022/11/28/the-defense-and-a-special-prosecutor-agree-about-unfairness-in-a-missouri-capital-case