راهنمای کارفرما برای پیمایش قانون جدید غیر رقابتی کلرادو – قرارداد کار


02 دسامبر 2022

،گ، اولسنر، تیلور، شوئنفلد و گادیس


برای چاپ این مقاله کافی است در سایت Mondaq.com ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مقاله KO که در 27 ژوئن 2022 منتشر شد، سرکوب ا،ر محدودیت‌های غیررقابتی توسط ک،ادو را برجسته کرد. HB 22-1317 اکنون به ،وان CRS 8-2-113 کدگذاری شده است و در 10 اوت 2022 لازم الاجرا شده است. این قانون جدید عملاً ا،ر موارد غیر رقابتی پس از استخدام و سایر میثاق های محدودکننده از جمله محدودیت های عدم درخواست مشتری را غیرقابل اجرا می کند. ،نان ک،ادو CRS 8-2-113 اعمال می شود
هر دو کارکنان و پیمانکاران مستقل

متن این قانون جدید روشن نیست و قابل تفاسیر متفاوت است. در حالی که قانون جدید بر غیررقابتی های سنتی تمرکز دارد، به نظر می رسد پیامدهای گسترده تری دارد که می تواند بر قابل اجرا بودن مفاد محرمانه بودن در قراردادهای مربوط به استخدام و قراردادهای پیمانکار مستقل تأثیر بگذارد.

استثنائات ممنوعیت عمومی ک،ادو در مورد شرکت های غیر رقابتی

قانون جدید ا،ر موارد غیر رقابتی پس از استخدام، از جمله محدودیت های عدم درخواست مشتری را برای ،نان ک،ادو غیرقابل اجرا می کند. استثناهای مجاز عبارتند از:

  • ،، که فروش یک تجارت را همراهی می کنند

  • کارمند، که شامل «کارکنان با پاداش بالا» (HCEs، در سال 2022 به ،وان ،، که حداقل 101250 دلار در سال درآمد دارند) تعریف شد، اما تنها زم، که میثاق محدود کننده برای محافظت از اسرار تجاری طراحی شده باشد.

  • پیمان‌های محدودکننده برای عدم درخواست مشتریان توسط کارگر، که حداقل 60 درصد از آستانه HCE را دریافت می‌کنند، امضا می‌شود، اما تنها زم، که پیمان محدودکننده برای محافظت از اسرار تجاری طراحی شده باشد.

  • قراردادهای محرمانه که شامل استثنائات قانونی خاص است

  • قراردادهای بازیابی هزینه آموزشی در پارامترهای خاص

ا،امات اطلاعیه دقیق

توجه به این نکته مهم است که ا،امات اخطاریه سختگیرانه حتی برای استثناهای مجاز ذکر شده در بالا نیز وجود دارد، و اگر ا،امات اطلاعیه رعایت نشود، هر یک از استثنائات خود طبق قانون باطل است. ا،امات اطلاعیه قابل اعمال عبارتند از:

  • برای یک کارگر آینده نگر، اخطار باید قبل از اینکه کارگر پیشنهاد استخدام/کاریابی را بپذیرد ارسال شود.

  • برای یک کارگر فعلی، اخطار باید حداقل 14 روز قبل از (الف) تاریخ اجرایی شدن پیمان ارسال شود. یا (ب) تاریخ لازم الاجرا شدن هر گونه غرامت اضافی یا تغییر در شرایط و ضوابط استخدام/نگهداری که در نظر گرفتن عهد را فراهم می کند.

  • این اخطار باید در سندی مجزا از سایر قراردادهای بین کارگر و کارفرما و با عبارات واضح و آشکار به زب، باشد که کارگر و کارفرما در مورد عملکرد کارگر با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

  • اخطار باید به امضای کارگر برسد.

  • یک کپی از توافقنامه حاوی میثاق قابل اجرا باید همراه با اعلامیه ارائه شود.

خطرات بالقوه عدم انطباق

،ب‌وکارها باید درک کنند که خطرات بالقوه عدم انطباق قابل توجه است. عدم رعایت می تواند منجر به پرداخت خسارت واقعی، جریمه 5000 دلاری به ازای هر کارگر یا کارگر احتمالی آسیب دیده از رفتار، هزینه های دادگاه و هزینه های وکیل شود. علاوه بر این، از آنجایی که اساسنامه بیان می کند که میثاقی که منطبق بر آن نیست، باطل است، این خطر وجود دارد که مفاد محرمانگی در یک توافق نامه کاری غیر منطبق یا قرارداد پیمانکار مستقل باطل شود، یا در موارد شدید، کل کل توافقنامه غیر مطابق باطل خواهد بود.

توصیه هایی برای انطباق

بنابراین ،ب و کارها چگونه باید رعایت کنند؟ در حال حاضر، برای اطمینان از انطباق با CRS 8-2-113، توصیه می کنیم که (الف) هر گونه محدودیت در مورد یک کارگر مستقر در ک،ادو که برای یک تجارت رقابتی کار می کند، یا مشتریان را به شیوه ای رقابتی جذب می کند، فقط به آن دسته محدود شود. کارمند، که ا،امات سخت‌گیرانه قانون را برآورده می‌کنند، و در یک توافق‌نامه غیررقابتی مستقل تنظیم می‌شوند و (ب) اخطاریه‌ای که تمام شرایط ذکر شده در بالا را برآورده می‌کند، برای هر یک از این کارگران و همچنین به هر یک از ،نان ک،ادو ارسال شود. از کارگران خواسته می شود تا توافق نامه ای را امضا کنند که حاوی مقررات محرمانه است. اخطار(ها) باید به همراه نامه پیشنهادی کارمند (قبل از پذیرش استخدام) برای کارمند احتمالی ارسال شود و باید قبل از شروع کار کارمند در شرکت توسط کارمند امضا شود. برای هر پیمانکار انفرادی مستقر در ک،ادو، قبل از شروع کار پیمانکار برای شرکت، اخطار(های) باید به پیمانکار ارسال شده و توسط آن امضا شود.

برای کارمندان/پیمانکاران مستقر در ک،ادو که در تاریخ 10 اوت 2022 یا پس از آن (تاریخ اجرایی شدن CRS 8-2-113) شروع به کار کرده اند و قبلاً توافق نامه ای را امضا کرده اند که حاوی محدودیت های غیررقابتی یا مقررات محرمانگی است که به شدت با آنها مطابقت ندارد. CRS 8-2-113 یا اخطار لازم را دریافت نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم (الف) از هر کارمند/پیمانکار بخواهیم قراردادهای جدیدی را امضا کند که با CRS 8-2-113 مطابقت دارد و (ب) ارائه اخطارهای منطبق بر هر یک از این کارمندان/ پیمانکار حداقل 14 روز قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن هر قرارداد جدید.

غذای کلیدی برای شرکت های دارای کارگران در ک،ادو

پیمایش انطباق با قانون جدید غیررقابتی ک،ادو پیچیده و در حال تکامل است. با فعال بودن و ارزیابی مجدد قراردادهای پیمانکاری مرتبط با استخدام و مستقل در حال حاضر، رهبران ،ب و کار می توانند ریسک را به حداقل برسانند و اطمینان حاصل کنند که توافق نامه ها و مقررات معتبر قابل اجرا هستند.

وقتی شک دارید، بپرسید! اگر در مورد انطباق با CRS 8-2-113، از جمله تهیه یا به‌روزرس، موافقت‌نامه‌های مربوط به استخدام، قراردادهای پیمانکار مستقل، اعلامیه‌های ا،امی اساسنامه، یا موافقت‌نامه‌های غیررقابتی مستقل (در صورت وجود استثنا در قانون)، سؤالی دارید. سپس وقت آن است که با مشاور حقوقی خود کار کنید.

محتوای این مقاله به منظور ارائه راهنمای کلی در مورد موضوع است. باید در مورد شرایط خاص خود از یک متخصص مشاوره بگیرید.

مقالات پرطرفدار در مورد: استخدام و منابع انس، از ایالات متحده


منبع: http://www.mondaq.com/Article/1257366