وزارت دادگستری پس از جلوگیری مؤثر از شهادت بنکمن-فرید در کنگره با سؤالاتی مواجه شد – جاناتان تورلی


دستگیری دیروز سم بنکمن-فرید با توجه به برنامه بانکمن-فرید برای شهادت در مقابل کنگره ناگه، و غیرمنتظره بود. به ،وان یک وکیل م،ع جنایی، واکنش من به دستگیری دیشب بدون تغییر باقی مانده است: این اولین باری است که می توانم به یاد بیاورم که دادستان ها به شدت اقدام ،د تا یک متهم را از اظهارات خودخواسته بازدارند. شهادت او در دادگاه کاملاً قابل قبول و احتمالاً ویرانگر بود.

من قبلاً نوشتم که چگونه بانکمن-فرید با صحبت در رسانه ها و کنگره به پرونده خود آسیب می رساند. پس چرا و، دادگستری برای جلوگیری از آسیب های خودخواسته اقدام کند؟ شما یک هدف اصلی دارید که می خواست برای ساعت ها به طور داوطلبانه شهادت دهد.

این معمولاً یک رویا برای دادستان ها است، اما و، دادگستری به سرعت برای جلوگیری از وقوع آن اقدام کرد. در آن مرحله، Bankman-Fried متهم یا در بازداشت نبود. او توسط میراندا یا سایر قو،ن قانون اساسی در برابر اظهارات خود متهم محافظت نمی شد.

در واقع، برخی از ما قبلاً هشدار داده بودیم که او با بیان چنین اظهاراتی صدمات قابل توجهی به خود وارد می کند. این یک متهم با یک تیم حقوقی بزرگ بود که با اتهامات جنایی احتمالی روبرو بود و به نظر می رسید مشتاق صحبت در مورد اقدامات و انگیزه های خود بود. ا،ر دادستان‌ها می‌نشینند، پاپ کورن درست می‌کنند و این اتفاق را تماشا می‌کنند.

این حرکت کنجکاو بسیاری را به این سوال واداشت که آیا ،ت بایدن مشتاق است تا از پرسش در مورد مشارکت ها و انجمن های سیاسی بانکمن-فرید جلوگیری کند. او دومین کمک کننده بزرگ به اه، دموکرات در دوره گذشته انتخابات بود. مادرش نیز استاد حقوق در استنفورد است رئیس یک صندوق اصلی مبارزات انتخاباتی دموکرات است.

همچنین ممکن است که و، دادگستری صرفاً می خواست به مردم نشان دهد که علیرغم روابط نزدیکش با دموکرات، به شدت در حال حرکت است. ممکن است شواهد کافی (از جمله شاهدان احتمالی همکار) برای برآورده ، مبنای اتهامات و درخواست استرداد به دست آورده باشد. علاوه بر این، این اتهامات احتمالاً باعث ناراحتی برخی از شخصیت های دموکرات می شود زیرا این موضوع وارد روند جنایی می شود.

با این حال، این هنوز توضیح نمی دهد که چرا و، دادگستری نمی خواهد یک حساب کامل از بانکمن-فرید قبل از اینکه عملاً او را به ،وان یک متهم جنایی ببندد، بشنود. این اولین باری است که می‌توانم به یاد بیاورم که دادستان‌ها، به جای وکیل م،ع، به طور مؤثری برای سرکوب ، یک متهم اقدام ،د.

انگیزه هرچه که باشد، زمان بندی اتهامات به طور موثری جلوی اطلاعات بادآورده بانکمن-فرید را گرفت.

Bankman-Fried متهم است که از ابتدای مبا، ارزهای دیجیتال خود، وجوه مشتری را منحرف کرده است برای حمایت از صندوق تامینی خود، پژوهش آلامدا. او همچنین متهم است که از روش‌های کلاهبرداری خود برای تأمین مالی یک سبک زندگی مجلل، ،ید املاک، سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و تأمین مالی اه، دموکرات استفاده می‌کند. دامنه اتهامات شامل کلاهبرداری با سیم، توطئه کلاهبرداری با سیم، کلاهبرداری اوراق بهادار، توطئه کلاهبرداری اوراق بهادار و پولشویی است.

قابل ذکر است، این هشت مورد شامل نقض قو،ن مالی مبارزات انتخاباتی است، اتهامی که می تواند برای برخی از منافع سیاسی قدرتمند شرم آور باشد.

این اتهامات علاوه بر اتهاماتی است که اوایل روز سه‌شنبه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام شد، که ادعا می‌کرد بانکمن-فرید از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده و از درآمد سرمایه‌گذاران برای ،ید املاک و مستغلات به نمایندگی از خود و خانواده استفاده کرده است.

اگر اداره اجازه می داد که او به ،وان شاهد حضور یابد، ممکن بود جزئیات آن معاملات به طور داوطلبانه تحت بازجویی شدید افشا شود. علاوه بر این، بنکمن-فرید قبلاً در مصاحبه های رسانه ای به خود آسیب زیادی وارد می کرد.

والدین بنکمن-فرید استنفورد را ، کرده اند و طبق گزارش ها به همراه پسرشان در باهاما هستند. آنها خودشان می توانستند با سؤالاتی روبرو شوند. پدرش، جوزف بنکمن، استاد مالیات است یک کارمند حقوق بگیر از شرکت پسرش طبق گزارش ها، مادرش در برخی از این کمک های عظیم به دموکرات ها با او کار می کرد.

پدر و مادر هستند گزارش شده است اکنون نگران این است که هزینه های قانونی پرونده می تواند آنها را “از بین ببرد.”

بانکمن-فرید اعتراف کرده است که تنها چند ساعت تلاش در روز ممکن است از این ضررها جلوگیری کند. به نظر می رسد دفاع “بد من” است. این در دادگاه پرواز نمی کند و بنا بر این دفاع ممکن است سرنوشت او را رقم بزند.

سوال این است که چرا و، دادگستری برای جلوگیری از بنکمن-فرید اقدام کرد، زیرا او بسیار تلاش می کرد تا پرونده جنایی علیه خودش ایجاد کند. او در این مصاحبه های گذشته مانند یک هزاره مملو از جام که معتقد است فقط برای بردن نیاز به بازی دارد، به بدی برخورد می کند. در یک پرونده جنایی چندان آسان نیست.

اگر او شهادت می داد، بنکمن-فرید نه تنها می توانست دفاع جنایی را دشوارتر کند، بلکه می توانست به طور بالقوه به دلیل اظهارات نادرست یا گمراه کننده تحت سوگند، سیم را قطع کند. این یک محیط غنی از هدف برای کنگره بود – و یک سود بالقوه برای دادستان ها.

بانکمن-فرید در یک سقوط آزاد خطرناک قرار داشت. علیرغم تیم حقوقی‌اش، به نظر می‌رسید که بانکمن-فرید برای ،ی دعا می‌کرد که «قبل از اینکه دوباره صحبت کنم، جلوی من را بگیرد». یک نفر فقط انجام داد.

به نظر می‌رسید که این اقدام ،ت بایدن م،ای مثبت تری را به «۹ واژه وحشتناک برتر زبان ،یسی» رونالد ریگان می‌آورد: «من از ،ت هستم و اینجا هستم تا کمک کنم».

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…


منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/13/enough-of-that-the-justice-department-faces-questions-after-effectively-preventing-bankman-fried-from-testifying-in-congress/