وضعیت عمیق توییتر؟ جاناتان تورلی، مشاور کل سابق FBI در توییتر اخراج شد


زیر من است ستون در فا، دات کام در مورد ا،اج جیمز بیکر، مشاور کل سابق اف بی آی در توییتر. این اقدام ایلان ماسک پرسش‌های جدی را در مورد اینکه آیا او با نوعی مشکل «وضعیت عمیق» در شرکت خود مواجه شده است که مانع تلاش‌های او برای بازگرداندن شفافیت و ارزش‌های آزادی بیان در توییتر می‌شود، ایجاد کرده است.

در اینجا ستون است:

روز سه‌شنبه، ایلان ماسک با ا،اج جیمز بیکر، مشاور کل سابق اف‌بی‌آی به ،وان مشاور حقوقی توییتر، بسیاری را شگفت‌زده کرد. برای بسیاری از ما، شگفت‌انگیزترین چیز این بود که بیکر هنوز در توییتر بود. من فرض کرده بودم که بیکر شرکت را ، کرده است ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی سابق توییتر که شخصیت اصلی پشت سیستم بدنام سانسور این شرکت بود. نمی توانم چهره ای کمتر سازگار را برای اجرای سیاست های شفافیت و آزادی بیان جدید ماسک در این شرکت تصور کنم. چیزی که به همان اندازه تعجب آور بود دیدن یکی از ستون های من در داستان بود.

دیروز داشتم از جلسه ای در ریچموند برمی گشتم که به نظر می رسید گوشیم منفجر شد. به نظر می رسد که ماسک ا،اج را به ،وان بخشی از تبادل نظر با مت طیبی رو،مه نگار در ستون اخیر من اعلام کرده است.شش درجه از جیمز بیکر: چهره ای آشنا با انتشار فایل های توییتر ظاهر می شود

ماسک در حال پاسخ به مت طیبی بود توییت ، در ستون یکشنبه او ارسال شده با توجه به نگر،‌ها درباره نقش احتمالی بیکر در سرکوب اطلاعات مهم برای گفتگوی عمومی، او امروز از توییتر خارج شد.

طیبی بعداً جزئیاتی را اضافه کرد که به نظر می‌رسید ترس چهره‌هایی مانند میراندا دیوین از نیویورک پست را تأیید می‌کند که نقش مهمی در افشای رسوایی هانتر بایدن داشته است. دیواین بلافاصله در فا، نیوز اشاره کرد که انتشار به طور عجیبی شامل ایمیل‌های مربوط به جلسات شناخته شده با FBI در مورد سانسور اطلاعات نیست. او حدس می زد که ،ی اطلاعاتی را پنهان کرده است. همچنین تأخیر عجیبی در انتشار مطالبی وجود داشت که ماسک گفت در آینده خواهد آمد.

طیبی توضیح داد: «روز جمعه اولین ،مت از فایل‌های توییتر در اینجا منتشر شد. انتظار داشتیم در آ، هفته بیشتر منتشر کنیم. بسیاری تعجب ،د که چرا این تاخیر وجود داشت.»

پس مشک حذف شده هرگونه تردید در مورد م،ای «،وج» برای بیکر: روز سه‌شنبه، جیم بیکر، معاون مشاور عمومی توییتر (و مشاور عمومی سابق اف‌بی‌آی) ا،اج شد. از جمله دلایل؟ بررسی اولین دسته از “فایل های توییتر” – بدون دانش مدیریت جدید.”

ماسک اضافه کرد که توضیح بیکر برای تاخیر در انتشار مواد “غیرقاعد کننده” بود.

این توییت ها با توجه به حرفه بحث برانگیز بیکر، یک پیچش کنایه آمیز بود. محافظه کاران اغلب از بیکر به ،وان بخشی از یک “،ت عمیق” یاد می کنند که متعهد به مخالفت با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و همکاری نزدیک با منافع دموکرات است. اکنون او متهم است که اساساً بخشی از یک ،ت عمیق در توییتر است که تلاش‌های ماسک برای انتشار اطلاعات را ،اب می‌کند یا مانع از آن می‌شود.

طیبی اضافه باری ویس رو،مه نگار (که مانند طیبی در انتشار و تحلیل مطالب کمک می کند) از این رفتار شوکه شد. طیبی به نقل از ویس گفت:فکم به زمین خورد.»

همانطور که قبلاً صحبت کردم، بیکر یک چهره جنجالی در اف بی آی بود و پس از ا،اج جیمز کومی از سمت مدیر، مجبور به ا،اج شد. به نظر می رسید توییتر مشتاق استخدام او بود. بعداً تعداد کمی از ما تعجب کردیم که فهمیدیم او سپس م،ع سانسور داستان هانتر بایدن شد یا فریاد به نظر می رسید «روس ها» اقدامات افراطی را توجیه می ،د.

یوئل راث، رئیس سابق ایمنی توییتر، گفت این تصمیم یک “اشتباه” بود، اما داستان “زنگ زنگ هشدار کمپین هک و افشای کمپین APT28 را که به خوبی تنظیم شده بود، ایجاد کرد.” ارجاع به عملیات اطلاعات نادرست روسی APT28 همراه با ادعاهای دروغ افسران اطلاعاتی سابق آمریکا این لپ‌تاپ یک «اطلاعات غلط ک،یک» بود.

ادعای اطلاعات نادرست روسیه هرگز قابل اعتماد نبود. کمپین بایدن هرگز انکار نکرد که لپ تاپ متعلق به هانتر بایدن است. آن را به متحدان رسانه ای خود واگذار کرد. علاوه بر این، گیرندگان ایمیل های کلیدی می توانند آن ارتباطات و اطلاعات ایالات متحده را تایید کنند سریع رد شد ادعای اطلاعات نادرست روسیه

با این حال، تعدادی از مدیران توییتر از سانسور این داستان ابراز ناراحتی ،د، از جمله معاون سابق ارتباطات جه، براندون بورمن، که پرسید، “آیا می تو،م صادقانه ادعا کنیم که این بخشی از سیاست است؟” بیکر برای حمایت از سانسور وارد عمل شد و گفت، «برای ما منطقی است که فرض کنیم آنها ممکن است بوده باشند [hacked] و این احتیاط ضروری است.»

هیچ مدرکی وجود نداشت که مطالب پست هانتر بایدن هک شده باشد – هیچ. با این حال، بیکر مبنایی برای این فرض «معقول» یافت که روس‌ها یا هکرها پشت آن هستند.

اکنون، یک پیشنهاد قوی وجود دارد که بیکر در محدود ، یا به تاخیر انداختن انتشار مطالب نقش داشته است. سوال این است که آیا برخی از این اطلاعات مربوط به افشای اطلاعات قبلی FBI است یا خیر. همچنین در برخی از ایمیل های تاریخ و زمان، حذف های عجیبی وجود دارد.

بیکر احتمالاً در هفته‌های آینده خود را به چهره‌ای محبوب می‌یابد. با کنار گذاشتن قرارداد رسانه ای لازم برای چهره هایی مانند پیتر استرزوک، او احتمالاً یکی از اولین ،، است که برای حضور در کمیته مجلس احضار می شود.

در این بین، ماسک اکنون باید هر مطلبی را که توسط بیکر ویرایش یا حذف شده است، بررسی کند. انتشار این مطالب می تواند نه تنها علت پایان کار بیکر، بلکه نقش او در توییتر را در تضعیف سیاست های ماسک روشن کند. مهمتر از آن، هر گونه مطالب مرتبط با اف بی آی و سایر آژانس ها در تعیین اینکه آیا یک سیستم “سانسور توسط جانشین” در توییتر وجود دارد یا خیر، کلیدی خواهد بود.

آنچه نیز واضح است این است که علیرغم بسیج کامل واشنگتن علیه ماسک، این میلیاردر منصرف نشده است. یک بار دیگر، نیروهای معمولاً غیرقابل توقف واشنگتن ممکن است اولین شیء غیرقابل حرکت خود را ملاقات کرده باشند.

مثل این:

پسندیدن بارگذاری…




منبع: https://jonathanturley.org/2022/12/07/the-deep-twitter-state-former-fbi-general-counsel-fired-at-twitter/