استیضاح و تعلیق دادستان کل تگزاس در انتظار محاکمه


اگر یک دعوای حقوقی را با مبلغ 3.3 میلیون دلار حل و فصل کنید، به طور کلی ایده خوبی نیست که از همکاران و کارفرمای خود بخواهید که تسویه حساب را پرداخت کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که کن پ،تون، دادستان کل ایالت تگزاس فاقد این عقل سلیم است و تا حدی به دلیل عدم درک اینکه درخواست از دیگران برای پرداخت هزینه دادخواست تلافی‌جویانه شغلی شما، اپتیکی وحشتناک است، استیضاح شده است.

در اکتبر 2020، هفت تن از کارکنان پ،تون، پ،تون را به اف بی آی گزارش دادند، زیرا پ،تون از دفترش برای انجام یک معامله املاک و مستغلات در ازای رشوه استفاده کرد. و، دادگستری هیچ اتهامی در مورد معاملات املاک و مستغلات مطرح نکرده است، اما Paxton کارکنان را ا،اج کرد یا آنها را به مرخصی گذاشت. سه نفر دیگر استعفا دادند. این چهار کارمند به دلیل انتقام کاری علیه پ،تون شکایت ،د. پ،تون این دعوی را با مبلغ 3.3 میلیون دلار به پایان رساند و سپس از قانونگذار ایالت تگزاس خواست تا هزینه تسویه حساب او را بپردازد.

با این حال، کمیته ایالتی مجلس نمایندگان ایالت تگزاس از حدود یک سال قبل از طرح دعوی در مورد پ،تون تحقیق کرده بود. انتظار می رفت کمیته مسئول تحقیقات استیضاح را به مجلس نمایندگان توصیه کند. پ،تون رئیس مجلس نمایندگان را به مستی در حین انجام وظیفه متهم کرد. کمیته متشکل از جمهوری خواهان و دموکرات ها به اتفاق آرا استیضاح پ،تون را توصیه کرد.

مجلس نمایندگان با 121 رای موافق در برابر 23 به استیضاح پ،تون بیش از بیست اتهام بالقوه از جمله اتهام رشوه، ممانعت از اجرای عدالت و سوء استفاده از قدرت رای داد. Paxton بدون پرداخت حقوق در انتظار محاکمه در سنای ایالت به حالت تعلیق درآمد. مجلس قانونگذاری ایالت تگزاس فقط هر دو سال یکبار تشکیل جلسه می دهد، بنابراین محاکمه پ،تون ممکن است تا سال 2025 برگزار نشود. فرماندار ابوت، وزیر امور خارجه سابق ایالت، جان اسکات را به ،وان سرپرست دادستان کل منصوب کرده است.

آنجلا پ،تون، همسر پ،تون، در حال حاضر یک سناتور ایالتی است. او اعلام نکرده است که آیا خود را از محاکمه شوهرش انصراف خواهد داد یا خیر. برخی از اتهامات علیه کن پ،تون شامل ادعاهایی است مبنی بر اینکه پ،تون به زنی از کارکنان خود کمک کرده است تا در یک شرکت املاک و مستغلات که کن پ،تون با آن تجارت کرده بود، کار کند.

تلافی شغلی چیست؟

تلافی به طور کلی به هرگونه اقدام نامطلوب استخدامی توسط کارفرما علیه کارمندی که از کارفرما شکایت کرده است اشاره دارد. این شامل، اما نه محدود به، خاتمه، تعلیق، تنزل رتبه، کاهش دستمزد، انتقال به محل کار دیگر، یا هر تغییر دیگری است که بر وضعیت کاری کارمند تأثیر منفی بگذارد. تلافی شغلی به طور کلی در سراسر ایالات متحده بر اساس ا،ر ایالت ها و قو،ن فدرال غیرقانونی است.

انتقام استخدامی مست،م علیت است. به عبارت دیگر کافی نیست که یک کارمند شکایت کند و بعد کارمند ا،اج یا تنزل مقام کند. شکایت باید علت اقدام نامطلوب باشد. بسیاری از کارفرمایان این را درک می کنند و دلیلی برای ا،اج کارمند ایجاد می کنند، مانند ادعای اینکه کارمند دیر کرده است یا محصول کاری آنها ضعیف شده است.

با این حال، یک کارفرما باید مستندات ثابتی از رفتار ضعیف کارمندان داشته باشد، در غیر این صورت اتهامات مربوط به عملکرد ضعیف کارمندان، مقدس به نظر می رسد. این امر به ویژه زم، صادق است که کارمند از اینکه کارفرما قانون را زیر پا می گذارد شکایت می کند.

کن پ،تون به ویژه الگویی از رفتار تلافی جویانه دارد. قبل از شکایت کارکنان، پ،تون شکایتی را برای لغو انتخابات 2020 و حفظ دونالد ترامپ در قدرت تنظیم کرده بود. هنگامی که بنیاد وکلا تگزاس شکایت اخلاقی علیه پ،تون به دلیل رفتار او در دعوی انتخاباتی ارائه کرد، پ،تون در پاسخ آنها را چپ خواند و تحقیقاتی را در مورد بنیاد وکلا به دلیل کمک و تشویق به مهاجرت غیرقانونی آغاز کرد. حتی زم، که مجلس نمایندگان تگزاس پ،تون را استیضاح کرد، او اعضایی را که به استیضاح او رای دادند لیبرال خواند.

پ،تون نمونه کتاب درسی از یک سرپرست است که هیچ انتقادی از اعمال خود را تحمل نمی کند و در مورد چنین انتقاداتی “کاری انجام می دهد”. با این حال، انجام اقدامات نامطلوب علیه کارمند، که به مجریان قانون شکایت می کنند غیرقانونی است، زیرا شکایات کارکنان تا حدی نحوه اجرای قانون توسط سیستم قانونی است.

آیا باید برای کمک به دعوی تلافی شغلی با یک وکیل مشورت کنم؟

اگر با انتقام کاری مواجه هستید، باید با یک وکیل کار در منطقه خود مشورت کنید. یک وکیل ماهر می تواند اطمینان حاصل کند که شما از حقوق خود آگاه هستید، به جمع آوری شواهد مربوطه کمک می کند و در صورت ،وم در دادگاه از شما نمایندگی می کند.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/07/07/texas-attorney-general-impeached-and-suspended-pending-trial/