اظهارنامه مالیاتی 1400 دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی ۱۴۰۰ شرکت مَلِک | تکس مپ

اظهارنامه مالیاتی 1400 دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی ۱۴۰۰ شرکت مَلِک | تکس مپ

در این مرحله این انتخاب برای شما وجود داد که مالیات خود را به صورت نقد، نقد و اقساط پرداخت نمایید. در صورت انتخاب نقد و اقساط، مبلغ نقد نباید کمتر از 40% از کل مالیات باشد. ” صفحه‌ای باز می‌شود که باید در آن سال عملکرد، حوزه فعالیت اقتصادی، گروه شغلی که در آن هستید و اینکه در این فعالیت شریک دارید یا خیر؟ تکمیل کنید.

  • مودی محترم، به علت عدم وجود سابقه مالیاتی و عدم وجود اطلاعات فعالیت، امکان تعیین مالیات مقطوع برای عملکرد سال 1400 شما وجود ندارد.
  • مالیاتی که از اشخاص حقیقی اخذ می‌شود، بخش قابل‌توجهی از درآمد مالیاتی کشور را تشکیل می‌دهد.
  • کالایی که توسط شرکت ساخته میشود در انتها یک بهای تمام شده ای خواهد داشت یا کالایی که در نهایت به فروش می رسد هم با در نظر گرفتن کلیه هزینه ها بر اساس بهای تمام شده به خریدار ارائه می گردد .
  • با توجه به تغییراتی که سالانه در قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های سازمان امور مالیاتی صورت می‌پذیرد، لازم است دقت کافی در نحوه پر کردن فرم‌ها و اطلاعات خود داشته باشید تا مالیات محاسبه شده با میزان درآمد شما تناسب داشته باشد.
  • مسئولان اداره امور در این گونه موارد نسبت به سهم فعالیت مذکور مکلف به انجام دادن تکالیف مربوط طبق مقررات این قانون خواهند بود.

همه اشخاص حقیقی و حقوقی ساکن خارج از ایران که به هر نحوی از ایران کسب درآمد می‌کنند. اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایران اقامت دارند و داخل یا خارج از کشور دارای فعالیت هستند. کلیه اشخاص حقیقی که سال مالی آنها از ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ و بعد از آن شروع می شود مشمول نرخ مالیاتی فوق خواهند بود. الوبیزنس متشکل از برترین مشاوران در حوزه‌های ثبت شرکت و برند یا اختراع، فروش و دیجیتال مارکتینگ، صادرات و واردات، بیمه و قانون کار، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال یا بورس و طلا و مسکن، مالیات و حسابرسی و …

نگهداری نسخه چاپی اظهارنامه تأیید شده و بایگانی کردن اسناد و مدارک

از سوابق پژوهشی و علمی ایشان می توان به برگزاری حدود 100 دوره آموزشی در حوزه های مختلف حسابداری و مالیاتی، پیاده سازی سیستم های مالی و مالیاتی برای بیش از 100 بنگاه اقتصادی و دریافت بیش از 30 لوح تقدیر از مراکز آموزشی اشاره کرد. طبق ماده 588 قانون تجارت، شخص حقوقی می تواند دارای کلیه حقوق و تکالیفی شود که قانون برای ( اشخاص حقیقی ) قائل شده است. مگر حقوق و وظایفی که بر اساس طبیعت انسانی، فقط انسان می تواند دارای آن حقوق باشد. بنابراین شخصیت حقوقی هم تولد و خاتمه دارد و می تواند اقامتگاه و تابعیت داشته باشد اما نمی توانند مانند اشخاص حقیقی دارای حقوق ناشی از روابط انسانی مثل حق زوجیت باشند. علاوه بر این تمام مؤدیان حقیقی موظف هستند به واسطه شغلی که دارند طبق قانون مالیات پرداخت کنند و اظهارنامه شخص حقیقی را تکمیل کنند.

نحوه تکمیل فرم توافق نامه تبصره ماده 100

تنها افراد باتجربه قادر به پر کردن صحیح، کامل و بی‌نقص فرم اظهارنامه مالیاتی هستند. مشاوران مالیاتی ازجمله افراد متبحر در اظهارنامه مالیاتی هستند که پر کردن اظهارنامه مالیاتی را می‌توان اصلی‌ترین تخصص آن‌ها در نظر گرفت. مرکز مشاوره مالیاتی پرشین تکس، با به خدمت گرفتن خبره‌ترین مشاوران مالیاتی ایران، آماده ارائه خدمات مشاوره مالیاتی درزمینهٔ اظهارنامه مالیاتی است. گروه پرشین حساب در سال ۱۳۹۱ با کمک پروردگار، با هدف افزایش سطح آگاهی مجریان و مدیران در بازار کار مالی و مالیاتی کشور فعالیت خود را آغاز نمود تا به‌ عنوان یک مرجع تخصصی در این حوزه شناخته شود. به اعتقاد ما هر چقدر سطح اگاهی فعالان اقتصادی و مجریان خدمات حسابداری و مالیاتی افزایش پیدا کند، بی شک هم مدیران کشور دغدغه ای بابت توسعه بازار و کسب سود نخواهند داشت و هم حسابداران و کارشناسان خدمات مالیاتی در بازار پر رونق این خدمات رکوردهای درآمدی خوبی را رقم میزنند. برای پرونده مالیاتی فعال اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل یا فرم مالیات مقطوع تبصره 100 (در صورت داشتن شرایط) ارسال نمایید.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی نامبرده در بند اول باید صورت سود و زیان خود را هم به همراه اظهارنامه ارسال نمایند . صورت سود و زیان وضعیت مالی و نتیجه عملکرد مالی یک شرکت یا موسسه و یا شخص را نشان می دهد و سود ده یا زیان ده بودن مرودات مالی را بیان می کند . در واقع به نفع مودیان است که با تهیه اظهارنامه مالیاتی و ارائه دقیق چزییات عملیات ها و مرودات مالی خود خودشان در تعیین میزان مالیات نقش داشته باشند . در اکثر مواقع وقتی مالیات به صورت علی الراس تعیین میشود به نفع مودیان نخواهد بود و اغلب باید مالیات بیشتری بپردازند . افرادی که در شرکت و بنگاههای اقتصادی موظف به تنظیم و تکمیل اظهارنامه مالیاتی میشوند باید در این خصوص مهارت داشته و تمام الزامات را رعایت کنند. اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ امور مالی و مالیاتی یکی از اجزای مهم و حساس در شرکت ها و بنگاههای اقتصادی بوده و نیازمند توجه و دقت نظر فراوان است .