شلیک گلوله به زن در فلوریدا جدیدترین جنجال از زمان تصویب قوانین زمینی است


تقریباً دو دهه از زم، که فلوریدا اولین بار در کشور را پشت سر گذاشت می گذرد.روی زمین بایستیدقو،ن در سال 2005. این قانون پس از مرگ ترایون مارتین در سال 2012 بحث برانگیز شد، اگرچه مرگ مارتین مانع از جریان چنین قو،نی در سراسر کشور نشد. آ،ین جنجال Stand Your Ground زم، به فلوریدا باز می گردد که یکی از کلانترهای شهرستان فلوریدا سوزان لورینچ را به دلیل قتل یک مادر چهار فرزند دستگیر کرد.

در ژوئن 2023، سوزان لورینکز به دلیل بازی در زمینی در نزدیکی محل س،تش در شهرستان ماریون، ظاهراً با برخی از کودکان عصب، بود. لورینچ در یک لحظه چنان عصب، شد که ظاهراً اسکیت را به سمت یک پسر 10 ساله و خواهر و برادرش پرتاب کرد.

بچه ها ماجرا را به آجیک اونز، مادرشان گزارش دادند. اوونز چندین بار درب لورینکز را زد و لورینچ یک گلوله از در شلیک کرد. اونز از ناحیه بالای قفسه سینه مورد اصابت قرار گرفت و بعداً در بیمارستان درگذشت. لورینکز ادعا می کند که او برای دفاع از خود عمل کرده و اوونز سعی داشته درب خانه او را بشکند. فرزندان اوون شاهد این حادثه بودند.

سوزان لورینچ چند روز بعد به دلیل قتل عمد با اسلحه گرم، سهل انگاری، باطری و دو مورد حمله دستگیر شد. بسیاری از معترضان و مفسران رسانه‌های اجتماعی خاطرنشان ،د که لورینچ یک زن سفیدپوست و اوونز یک زن سیاه‌پوست است، و این سوال را مطرح ،د که چرا دستگیری لورینچ اینقدر طول کشید. کلانتری ویدئویی منتشر کرد که در آن توضیح داد که قو،ن «ایستادگی کن» آن را تعیین می کند، بنابراین نمی تواند از نظر قانونی دستگیر شود مگر اینکه بتواند ثابت کند تیرانداز در دفاع از خود عمل نکرده است.

مسیر مسکن محلهقو،ن پایه شما چیست؟

ا،ر قو،ن Stand Your Ground دو جزء دارند: حذف وظیفه عقب نشینی و انتقال بار اثبات برای دفاع شخصی. طبق قو،ن Stand Your Ground، افراد تا زم، که در مک، هستند که قانوناً مجاز به حضور در آن هستند، هیچ وظیفه ای برای عقب نشینی قبل از استفاده از نیروی مرگبار برای دفاع از خود ندارند.

به طور سنتی، متهمی که ادعای دفاع از خود می کند، بار اثبات این موضوع را بر عهده داشت که در واقع در دفاع از خود عمل می کند. در سال 2005، قانونگذاران فلوریدا بار اثبات را از متهمی که مدعی دفاع از خود بود به دادستان ها منتقل ،د. مجریان قانون در فلوریدا مسئول رد ، دفاع شخصی قبل از طرح اتهام هستند. اکنون مقامات باید قبل از طرح اتهام، دفاع از خود را رد کنند. میسوری و فلوریدا در این میان هستند 30 ایالتی که قو،ن Stand Your Ground را دارند.

چرا قو،ن Stand Your Ground بحث برانگیز هستند؟

قو،ن Stand Your Ground به چند دلیل بحث برانگیز هستند. اولاً، استفاده از نیروی مرگبار اغلب منجر به کشتن شخص دیگر توسط متهم می شود. اگر شاهدان دیگری وجود نداشته باشند، پلیس نمی تواند داستان متهم را تأیید کند، و این کار را برای متهم آسان می کند که یک قتل را بعد از واقعیت توجیه کند. قو،ن Stand Your Ground به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفته است که به مجرمان در صورت قتل قرب،ان خود به راحتی از آن ها فرار می کنند. چنین قو،نی، قتل یک «پسر خوب با یک پسر» و ادعای بیگناهی را برای «پسر بد با تفنگ» بسیار آسان می کند. در نتیجه، قو،ن Stand Your Ground توسط مخالفان، قو،ن “اول شلیک” نامیده می شود.

دومین انتقاد عمده به قو،ن Stand Your Ground این است که دفاع به طور نابرابر رعایت می شود. برخی مطالعات نشان داده است که متهمان سفیدپوستی که از چنین قو،نی استفاده می کنند اغلب موفق تر از متهمان سیاه پوست هستند. بسیاری از حوزه‌های قضایی ایالات متحده، به ویژه ایالت‌های ج،ی، سابقه طول، در وضع قو،نی دارند که بهانه‌گیری متهم سفیدپوست را برای قتل یک متهم سیاه‌پوست برای هیئت منصفه آسان‌تر می‌کند. برخی با قو،ن Stand Your Ground به ،وان آ،ین نوع قو،ن مخالف هستند.

در نهایت، قو،ن Stand Your Ground مردم را تشویق به استفاده از نیروی کشنده می کند حتی زم، که شرایط کاملاً غیر ضروری است. رالف یارل از کانزاس سیتی هنگامی که در حال بلند ، خواهر و برادرش بود، زنگ خانه اشتباهی را به صدا درآورد. زدن زنگ در یا زدن در نباید حکم اعدام باشد. شهروندان نباید تشویق شوند که اولین فردی را که در درب خانه آنها ظاهر می شود، بکشند.

آیا به وکیل م،ع جنایی نیاز دارم؟

آ وکیل م،ع جنایی می تواند به شما در ساختن پرونده شما کمک کند می تواند در تمام مراحل یک دادگاه قتل یا قتل عمد نماینده شما باشد. مزایای عاطفی شامل کمی احساس آرامش است که وکیل شما در کنار شماست.


منبع: https://lawblog.legalmatch.com/2023/07/10/woman-s،t-through-door-in-florida-is-latest-controversy-since-stand-your-ground-laws-were-p،ed/