فرصت کارآموزی در وزارت بازرگانی و صنعت، DPIIT


درخواست ها برای فرصت کارآموزی در DPIIT، و، بازرگ، و صنعت، برای دانشجوی، که به دنبال دانش پژوهان UG / Bachelor / PG / Research هستند، باز است.

درباره DPIIT

دپارتمان ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) یک بخش ،تی مرکزی زیر نظر و، بازرگ، و صنعت در هند است. وظيفه تدوين و اجراي اقدامات ترويجي و توسعه اي براي رشد بخش صنعت با در نظر گرفتن اولويت هاي ملي و اه، اجتماعي- اقتصادي را بر عهده دارد.

در حالی که و،خانه‌های اداری منفرد به جنبه‌های تولید، توزیع، توسعه و برنامه‌ریزی صنایع خاصی که به آنها اختصاص داده شده است، رسیدگی می‌کنند، DPIIT مسئول سیاست کلی صنعتی است. همچنین مسئولیت تسهیل و افزایش جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) به کشور را بر عهده دارد.

درباره فرصت کارآموزی

دپارتمان ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT)، و، بازرگ، و صنعت به دنبال جذب دانشجوی، است که در مقاطع تحصیلات تکمیلی/فارغ التحصیل/پس از تحصیلات تکمیلی یا پژوهشگر، که در دانشگاه/موسسات شناخته شده در هند یا خارج از کشور ثبت نام کرده اند، به ،وان “کارورز” جذب می کنند.

شایستگی

متقاضی، که فارغ التحصیل / پس از فارغ التحصیلی / تحقیق از هر دانشگاه / موسسه شناخته شده در هند یا خارج از کشور در حوزه زیر واجد شرایط درخواست هستند.

  • مهندسی – کلیه شاخه ها
  • مدیریت – همه شعبه ها
  • قانون
  • اقتصاد و توسعه
  • تجارت، بازرگ، و صنعتی
  • کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • مدیریت کتابخانه

مدت زمان کارآموزی

6 هفته تا 3 ماه

به کارآموز، که دوره کارآموزی را برای مدت مورد نیاز به پایان نرسانند، هیچ گواهی یا کمک هزینه پرداخت نمی شود.

حدا،ر تعداد کارآموزان انتخاب شده در یک زمان

20 (بیست)

کمک هزینه

به کارآموزان کمک هزینه پرداخت می شود روپیه 10000/- در ماه

گواهی

گواهی پایان موفقیت آمیز دوره کارآموزی توسط افسری صادر می شود که کارآموز مربوطه در یک اجرای تعیین شده به او پیوست می شود.

چگونه درخواست شود؟

  • متقاضیان علاقه مند می توانند به صورت آنلاین از طریق لینک درج شده در وب سایت رسمی یا از طریق لینک داده شده در انتهای این پست اقدام کنند.
  • متقاضی همچنین باید به وضوح مناطق مورد علاقه و دوره کار را مشخص کند.
  • یک داوطلب فقط یک بار در طول یک سال مالی می تواند برای کارآموزی اقدام کند. درخواست برای کل سال مالی که در آن درخواست ارائه شده است برای بررسی معتبر خواهد بود.

یادداشت مهم

در زمان عضویت در انتخاب، متقاضی باید نامه ای از رئیس موسسه/رئیس دپارتمان/مدیر خود ارسال کند که وضعیت خود را در موسسه و “بدون اعتراض” برای اجازه دادن به دانشجویان خود برای گذراندن برنامه کارآموزی برای این موسسه ارائه کند. دوره پیشنهادی

اینجا کلیک کنید برای طرح رسمی کارآموزی

برای درخواست کارآموزی DPIIT اینجا را کلیک کنید.


منبع: https://www.lawctopus.com/intern،p-ministry-of-commerce-and-industry-dpiit/